Tuesday, August 15, 2006

أصبحت هي دفتر يومياتي

أصبحت هي دفتر يومياتي

قبل معرفتي بها كنت أجلس كل ليلة إلي مفكرتي وأشكو لها حالي أو أسعدها بأسعد لحظاتي
وهكذا كانت تمر حياتي بلا أنيس سوي قلمي وأوراقي ‘ومنذ معرفتي بها هجرت كتابة يومياتي فأصبحت
هي أختي وأبنتي وصديقة رحلتي وهي حبوبي المهدئة ألجأ إليها كلما عصفت بي الأنواء ‘ أتصل بها تليفونياً
كل ليلة لأخبرها عن أحداث يومي كلها فأشعر وكأني أتجاذب أطراف الحديث مع قطعة من نفسي فأفكارنا
تكاد تكون وكأنها نابعة من كيان واحد وبيتها هو بيتي الثاني ألجأ إليه كلما ضاقت بي الدروب ووالدتها هي
أمي الثانية التي أعشقها كعشقي لأمي.
تلك هي أبنة عمي دعاء ، رقيقة نقية لا يسعك إلا أن تدمنها وتعشق خفة دمها حتي الثمالة وهي أعقل من بنات جيلها بمراحل أبدعت والدتها في تربيتها ووهبتها كل ماتحتاجه لتكوين شخصية جذابة .
فبارك لنا فيها يالله

5 comments:

Adel said...

سحر يا بختك بس حاولي تتبخري انت ودعاء العين فلقت الحجر وربنا يديم عليكم المحبة دايما يارب وبلغيها تحياتي ومستني زيارة تانية وتشجيعه حلوة منك
وتحياتي لاحمد ومحمد ان لم اكن مخطيء

Adel said...

الله الله الله انا اتخدعت ازاي ما اخدتش بالي ان انت سحر غريب وهي دعاء غريب اما غريب امركم والله غريب
يا ست الستات دعاء دي من الناس اللي زي العسل ويمكن من اول من شجعني في المدونة بتاعتي وابقي ادخلي عندي فالارشيف وشوفي صورة دعاء اللي نازلة في جرايد بلاد بره هههههههههههههه يا ريت تسلمي لي عليها جامد وقولي لها واحشانا موت

Anonymous said...

أنا كمان بحب بنت عمك
بس مش عارف أقولها
خايف الصراحه!!

أم أحمد said...

who are you

Ranim Ayman said...

ياااااا سوسو زي ما انتي وجدتي شحصية مثل دي انا لقيت واحدة كمان انتي اكيد عرفة مين الشحصية اللي انا بعتبرها امي التانية وبعتبرها كمان صديقتي وكمان اختي الكبيرة وكمان كل شيء اغنتي اكيد عرفه مين الشخصية دي هي اللي انا بكتبلها تعليق دلوقتي وعندها ولادان زي القمر أحمد ومحمد ربنا يخليهملهااا علي طول يارب ويكونونو احلي ولادان ويارب يرزقها ببنت كماننننننننننننننن


تحياتيييي وانتي وحشاني اوي هو الولاد يعني مش هيسبوكي تقعدي معاينا ولا ايه انا عاوزه اشوفك علي الأيميلللل


تحياتي