Monday, September 04, 2006

التاج وصللي ياحالوللي

أولاً أحب أشكر الأخ مسافة صغيرة لانه بعتلي التاج ميرسي يازوق هل انت راضى عن المدونة شكلا وموضوعأ؟
مش اوي كان نفسي تبقي احسن من كدة بس لونها عاجبني بيريح عيني
هل تعلم أسرتك الصغيرة بأمر مدونتك؟
انا مابقدرش أخبي حاجة عن جوزي ولو انها اتسببت لنا في خناقة اول ماقولتله عليها بس صالحته والحالة تمام بس طبعاًده مخليني مابكتبش كل اللي انا عاوزاه
هل تجد حرجا فى أن تخبر صديقاً عن مدونتك؟
هل تعتبرها أمراخاصا بك?0
؟بالعكس انا بقول لكل اللي اعرفهم حتي جيراني بس الوحيدة اللي مهتمة بمتابعتها هي دعاء غريب وهي اللي عملتهالي كمان
هل تسببت المدونات بتغير ايجابى لافكارك؟ اعطنى مثال فى حالة الاجابة بنعم؟
انا افكاري ماأتغيرتش اوي لأني تقريباً بتشابه مع أفكار معظم المدونين
هل تكتفى بفتح صفحات من يعقبون بردود فى مدونتك ام تسعى لاكتشاف المزيد؟
انا بفتح صفحات اللي بيعلقوا عندي الاول وارد عليهم وافتح صفحات اللي بيعلقوا علي اللي بيعلقوا عندي
ماذايعنى لك عداد الزوار.. هل تهتم بوضعه فى مدونتك؟
انا حاطاه فعلاً وببقي سعيدة لما بلاقي ناس بتهتم وتدخل تقرالي
هل حاولت تخيل شكل اصدقائك المدونين؟
الصراحة اه ذي كلبوظة لكن سمبتيك ونفسي اشوفها بجد وزانجولا المضرب عن الكتابةومن خلال كتابتهم ممكن والله اعلم يكونوا تخان بس هما ذي العسل
هل تشعر ان مجتمع التدوين مجتمع منفصل عن العالم المحيط بك ام متفاعل مع احداثه؟
في وفي وفي ناس متفاعلين اوي ذي زنجولا اللي كان بيكتب عن الاحداث اول مابتحصل كنت بعرف منه اخبار البلد ربنا يرجعوا بالسلامة
هل ترى فائدة حقيقة للتدوين
؟
بالنسبه لي انا بخرج اللي جوايا وبحس ان فيه ناس بتهتم اما بالنسبه للبلد ككل فانا عندي امل ان المدونات دي هايبقي ليها اثر علي المدي البعيد
هل يزعجك وجود نقد بمدونتك؟ ام تشعر انه ظاهرة صحية؟
لو نقد مهذب ومحترم مافيش مشاكا الاختلاف في الرأي لايفسد للود قضية
هل تخاف من بعض المدونات السياسية وتتحاشاها؟ هل صدمك اعتقال بعض المدونين؟
ابداً اخاف ليه انا بقرالهم بس وساعات بعلق كمان وطبعاً صدمت لاعتقال بعض المدونين ولو اني سمعت انهم كانوا بينظموا مظاهرة بس انا ماليش في المظاهرات لاني شايفة انها لا بتقدم ولا بتاخر وعمري مامشيت في مظاهرة انا دايماًماشية جنب الحيط
هل فكرت فى مصير مدونتك فى حال وفاتك؟
لا مدونتي بتعبر عن أفكاري ولما أموت أفكاري هاتموت معايا
مين اكتر مدونين أثروا فيك؟ وليه؟
كتيييييييييييييييير منهم سوسة المفروسة وزنجولا وجدو بحنيته وطيبته الراجل ده ياجماعة حنين اوي انا نفسي يبقي جدو بتاعي انا
مين من المدونين بتحس انه شبهك؟
في الافكار كتيير بحس اننا كلنا عاوزين نغير حاجة بس مش عارفين
آخر سؤال: تحب تسمع ايه؟أمووووووووت في مطربة اسمها ام كلثوم وياريت سيرة الحب لو سمحت
اكتب اسماء خمسة مدونين ليقوموا بهذا الاستقصاء بعدك
دعاء غريب
moony
عايزة اتجوز
من نفسي

11 comments:

Anonymous said...

:))

اجاباتك جميلة يا جميلة

أُكتب بالرصاص said...

تاج وداير

كلنا لها

اهنيك على شفافيتك

:)

Dr. Tantawy said...

هههه بصراحه ربنا يخليلك جوزك
انا مش عارف لو مراتي قالتلي انا عايزه اعمل بلوج هتصرف ازاي :)) احيانا بحس اني دماغي متفتحه و ممكن اوافق و احيانا تانيه بحس انها جزمه قديمه و اني هتحمق و عمري ما هوافق على كده ههههه

مـحـمـد مـفـيـد said...

ربنايخليكي لجوزك ويخليه ليكي ولاولادك

أم أحمد said...

دعاء
امال ايه عاوزاني البسه لوحدي مش احنا علي الحلوة والمرة
إبيتاف
انتي اللي قمر ياقمر
أكتب بالرصاص
يلا عقبال التاج الجاي
الغريب
ربنا يسعدك يارب
زنجولا
عود أحمد بجد ليك وحشة يادكتور طب لما انت بتكتب بقالك مدة مابتعديش ليه عشان تطمنا عليك اوعي تغيب تاني
وافق بالزوق احسن ماتعكنن عليك او -تعمل مدونة من وراك وساعتها تكتب كل اللي في نفسها وجايز تلف علي المدونات كلها تشتكي منك عموماًانت اساسا إنسان ماحصلتش وربنا يرزقك ببنت الحلال قول آمين
محمد مفيد
ربنا يخليك يارب

soosa el-mafroosa said...

شكرا يا قمر انك قلت عني الكلام ده

و الله أكتر حاجه أثرت فيا من ساعة ما عملت البلوج

أدام الله الود

كلبوزة لكن سمباتيك said...

متشوفيش وحش يا ام احمد يا سكرة
انا كلبوزة صحيح بس روحي سمباتيك و بلعب كورة في الصالة مع اولادي و بيوقفوني جون تفتكري ليه
ههههههههههههه
بحبك

أم أحمد said...

سوسة المفروسة
يارب دايماً بس كلامي ده مش مجاملة
كلبوزة لكن سمباتيك
أكيد بتقفي جون عشان تسديه يابخت الفريق اللي بتلعبي معاه بالحق أنتي عندك كام ولد وبنت ؟ وانا كمان بحبك

Diyaa' said...

أولا مبروك علي التاج
ثانيا يعني ايه تاج اصلا
احم احم ...هو سؤال سخيف بس مش بحب اجامل و بس يعني احب اقولها عن اقتناع
ثالثا احمدي ربنا انها لأسباب ممكن اننا نقول عليها ارادية ...لأنها لو غير ارادية مكانش ممكن نتحكم في المرض زي دلوقتي بحيث انه يضرب المناطق اللي عايزينها تجار حزب الأغلبية
رابعا بقي ...ممكن تبدأي تربي ارانب و اتعودي عليها و هتبقي هايلة بس مش من أول وجبة يعني
خامسا كفاية صداع كده و عايز بس أبدي اعجابي بالحوار الصحفي الهايل ده
سلام عليكم
ضياء

مجدى سرحان said...

الأفكار مش بتموت يا سحر
احنا فى افكارنا
فى خطاوينا ناحيتها
مش فى طولنا
وعرضنا ولون عنينا
أفكارنا بتمشى مننا لغيرنا
بتسافر
وبتسقر
فى طاقة الوجود
فى تكوين ناس تأريبا شبهنا
الأفكار مبتموتشى يا سحر
تكوين البنى آدم/الشكل/الصدفة
ذرات التراب
بترجع
لأصلها
انما احنا
بنمشى
بنسافر
وبنستقر

مدونتك جميله
شكرا ليك
من ألبى

Ranim Ayman said...

اهلااااااا ايه بس الحلوه دي يا سحررررررررررر اجباتك رائعةةةةةةةة جدااااااااا ممكن تاخدي امتياز علي
الأيجبات ديييييييي



تحياتيييييييييييييييي